قانونِ جذب و ارتعاش چگونه می‌تواند زندگی انسان را تحت‌الشعاع قرار دهد؟

خداوند جهان را برمبنای جریان انرژی آفریده و این انرژی‌ها با فرکانس‌های مختلف در سرتاسر عالم هستی پراکنده شده‌اند. ارتعاش یکی از بنیادی‌ترین قوانین هستی به شمار می‌آید و چنانچه انسان بتواند به از این قانون رمزگشایی کند، زندگی‌اش دگرگون خواهد شد. اما چگونه می‌توانیم از این قدرت معجزه‌آسا به نفع خود استفاده کنیم؟ در ادامه این مطلب، با دنیای رازآلود و شگفت‌انگیز ارتعاش و جذب، بیشتر آشنا خواهیم شد:

  • قانون ارتعاش چه مفاهیمی را در بر می‌گیرد؟

گروهی از پژوهشگران، ارتعاش(The Law of Vibration) را یکی از نخستین قوانین عالم هستی تلقی می‌کنند و بر این باورند که حتی کوچکترین ذرات عالم و هرآنچه که انسان با آن سروکار دارد، توسط ارتعاشات خاصی احاطه شده است. درکِ ارتعاش، نخستین قدم برای بهره‌گیری از این قانون سحرآمیز است. ارتعاش به معنای یگانگی است و اگر چیزی را در این عالم با همه وجود بخواهید، قانون ارتعاش به شما کمک می‌کند تا آرمان‌ها، خواسته‌ها و وجودتان در یک راستا قرار بگیرند.

هربار که به آرزوهای خود فکر می‌کنید و هربار که مشغول رویاپردازی هستید، فرصت بزرگی است تا همه وجودتان را با خواسته‌ها و رویاهای شیرین خود یکی کنید. هربار که با همه وجود پروردگار عالم را صدا می‌زنید و از او درخواستی دارید، ارتعاشاتی را به تمام جهان هستی منتقل می‌کنید، خداوند و کائنات فرکانس‌های آرزوها، رویاها و دعاهایتان را دریافت می‌کنند و به آن پاسخ می‌دهند. به جریان آزادِ انرژیِ حیات‌بخش در عالم باور داشته باشید تا وجودتان از آرزوها و رویاهایتان لبریز شود و سرانجام به تمام خواسته‌هایتان دست پیدا کنید.

این موضوع شاید به لحاظ علمی، چندان مستند و معتبر نباشد، اما بسیاری از فیلسوفان و متفکران در طول تاریخ، قانون ارتعاش را به صراحت تأیید کرده‌اند. بنابراین، ذهن انسان، تفکرات او و تمام چیزهایی که تحت عنوان آرزو یا رویا در وجود او شکل می‌گیرند، وجود خارجی دارند و می‌توانند به زودی نمود عینی پیدا کنند. ذهن ما بسیار قدرتمند است و با جهان پیرامونمان ارتباط برقرار می‌کند. به همین خاطر است که از قانون ارتعاش نام می‌بریم. تمام چیزهایی که در ذهنمان تصور می‌کنیم، فرکانس منحصر به فردی از خود ساطع می‌کنند و اگر به کائنات پیوند بخورند، به واقعیت زندگی ما تبدیل می‌شوند!

آرزوها و رویاهای ما دست‌نیافتنی هستند و کافی است به این موضوع باور داشته باشیم. باورهای قلبی به ما انگیزه می‌دهد تا بیشتر از قبل تلاش کنیم. زمانی‌که همه وجودمان برای رسیدن به چیزی متحد شود، نیروی قدرتمند عالم نیز ما را در مسیر درست قرار خواهد داد. همان‌طور که هر کنشی یک واکنش را به همراه دارد، تمامی اندیشه‌های برخاسته از ذهن ما نیز تبدیل به انرژی شده و می‌توانند مسیر زندگی‌مان را تعیین کنند. زندگی انسان وابسته به آرزوها و تصورات اوست، اما اگر قدرت ذهن خود را نادیده بگیریم و نتوانیم بر خواسته‌ها و تمایلات خود پافشاری کنیم، دلسرد و ناامید خواهیم شد. انسان زنده است تا به رویاهای خود رنگ واقعیت ببخشد.

  • پیوندِ مستحکمی میان ارتعاش و جذب برقرار است

ارتعاش و جذب نقاط مشترک فراوانی دارند. شما می‌توانید هرچیزی را به سمت خود جذب (The Law of Attraction) کنید؛ خواه مثبت باشد یا منفی، آرامش یا تشویش، تاریکی یا روشنی. احساسات و عواطف ذهنیت انسان را شکل می‌دهند و اگر جنبه روشن و مثبت داشته باشند، می‌توانند همه‌چیز را تحت‌الشعاع قرار دهند. به عنوانِ مثال، اگر از هدیه دادن به دیگران خوشحال می‌شوید، مطمئن باشید که خداوند شما را در مسیری قرار می‌دهد که بازهم اطرافیان خود را خوشحال کنید. ارتعاش همان انرژی است که همیشه سیال و در رفت و آمد است. اگر چیزی را با همه وجود دوست دارید و از آن لذت می‌برید، احساس شما تبدیل به یک نیروی قدرتمند شده و ارتعاشات آن در جهان پراکنده می‌شود تا دوباره به سمت شما بازگردد. رویایی که در ذهن ما شکل می‌گیرد، می‌تواند خیلی زود به حقیقت بپیوندد.

قانون جذب نیز مانند انرژی همیشه جریان دارد و هرگز متوقف نمی‌شود. اگر تمرکز بر اتفاقات خوشایند، لذت‌ها، سلامتی و ثروت به عادت ذهنی ما تبدیل شود، به تدریج پیامدهای مثبت آن را در زندگی خود مشاهده خواهیم کرد. خود را هرگز محدود نکنید، چراکه ذهن ما بی‌کران است و وجودمان نیز به طور فطری نور و روشنی را می‌پذیرد. همه ما شایسته بهترین الطاف و مواهب الهی هستیم. باور قلبی به خداوند و انرژی بی‌نهایت عالم هستی به ما انگیزه مضاعف می‌بخشد تا به سمت آرزوهای خود گام برداریم، محدود و بدبین نباشیم و بهترین‌ها را به سمت خود جذب کنیم. این‌که گمان کنیم تنها با تفکر و گوشه‌نشینی می‌توانیم به همه‌چیز دست پیدا کنیم، اشتباه بسیار بزرگی مرتکب شده‌ایم. معجزه گاهی اوقات بدون دعوت از راه می‌رسد، اما نمی‌توان به اما و اگرها دل‌خوش بود. جادوی قانون جذب و ارتعاش نیز وابسته به میزان پشتکار انسان‌هاست. با همه وجود بخواه و با تمام وجود برایش تلاش کن؛ تمرکز ذهنی به تنهایی هیچ دردی را دوا نمی‌کند و بسیاری از ما بدون هیچ تلاشی، صرفاً به دنبال معجزه هستیم و به همین دلیل، باورهای قلبی ما نیز با مرور زمان کمرنگ‌تر می‌شود. بیشتر افرادی که انرژی‌های الهی و آسمانی را انکار می‌کنند، مسیرشان را درست انتخاب نکرده‌اند و درک درستی از حقیقت این قوانین ندارند!

نتیجه‌گیری

قانون ارتعاش و جذب را می‌توان به شکل جذابی در یکی دو جمله خلاصه کرد:

  • ((تمرکز کن، بر آرزوهایت تمرکز کن، به رویاپردازی ادامه بده و با تمام وجود تلاش کن. هرچه بیشتر احساس کنی، ارتعاش آرزوهایت دنیای تو را بیشتر دگرگون می‌کند)).

انسان به این دنیا پای گذاشته تا بخشی از چرخه انرژی حیات‌بخش الهی باشد. پس بهتر است چیزهایی را به سمت خود جذب کنیم که با تمام وجود دوستشان داریم. باورهای ما آینده را می‌سازند و هرچه این تمایل قلبی بیشتر باشد، خداوند دعاهایمان را زودتر اجابت می‌کند. از همین روست که گفته می‌شود حوالی سحرگاه و اذان صبح، بهترین زمان برای مناجات با خداوند و تمرکز بر آرزوهاست. مثل یک کارگردان می‌توانیم لحظات زندگی خود را آن‌گونه که می‌خواهیم تصور کنیم تا به زودی طعم حقیقی آن را بچشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *